lørdag 13. mars 2010

Tips til samansette tekstar i norsk

Læreplanen i norsk har fått auka fokus på samansette tekstar etter Kunnskapsløftet. Eg, og elevane, synes samansette tekstar er kjekt å jobbe med, men eg synes det krev ein del arbeid å finne gode tekstar som elevane likar, samstundes som dei kan brukast til å setje fokus på eit norskfagleg tema.

I arbeidet med noveller synes eg det er fint å jobbe med tekstar som og er filmatiserte, men eg har ikkje funne mange tekstar i både tekst og filmversjon.

I haust fekk eg tips om at novella Att døda er barn av Stig Dagermann ligg på YouTube. Alexander Skarsgård er regissør og Stellan Skarsgård er forteljar.

Slik eg kjenner teksten og filmen les forteljarstemma novella frå byrjing til slutt slik den står i originalteksten.


Elles vil eg tipse om dvd-en Kort006 som er ei samling norske kortfilmar produsert i 2006. Eg har brukt mest filmane Den danske dikteren ( ca 15 min) og Sniffer (ca 10 min). Dei tek begge i bruk fleire verkemiddel ein kan diskutere med elevane, i tillegg til at dei har tema og bodskap som er tydelege og ein lett kan få ein diskusjon/ samtale om i klasserommet.

1 kommentar:

  1. Likar å lese korleis du nærmar deg lærestoffet ved hjelp av ny teknologi. Trur det appellerar til elevane våre.
    Stay seeking and creative :-)!

    SvarSlett